עיריית בת ים ומשרד החינוך מטייחים מחדלים בבית ספר "אורות התורה"

הכתבה ההורים טוענים: המורה לא אישר לצאת לשירותים, הבן עשה במכנסיים , ליעד גרינבוים | 5/8/2010 , nrg

תלמיד כיתה ב' בבית הספר "אורות התורה" נאלץ לעשות את צרכיו בבגדיו כי לא קיבל אישור לצאת לשירותים. ההורים התלוננו והבן סולק מבית הספר. העירייה: ההורים האחרים מרוצים

הורים לתלמיד בכיתה ב' בבית הספר הממלכתי-תורני "אורות התורה" בבת ים טוענים, כי בשנת הלימודים האחרונה הושפל בנם על ידי מחנך הכיתה ונאסר עליו לצאת לשירותים למרות מחלתו. ההורים מפנים אצבע מאשימה כלפי הנהלת בית הספר, שלטענתם מתייחסת אליהם בעוינות.

"במהלך שנת הלימודים הגיע לבית הספר מחנך חדש", מספר י', אביו של התלמיד, "בהנהלה טענו שמדובר בעילוי, אבל מהר מאוד הבנו שייתכן שהוא מוצלח מבחינת רמתו התורנית, אך הוא אינו מחנך ראוי".

"במהלך החודשים האחרונים של שנת הלימודים אותו מחנך השפיל את בני מול כל התלמידים האחרים בכיתה מספר רב של פעמים. הורים אחרים מספרים לנו שאותו מחנך מדבר באגרסיביות לילדים ואפילו להורים עצמם, לא נותן להם לעלות בעיות ומתייחס אליהם בזלזול".

לדברי י', נקודת השבירה מבחינתו הגיעה כאשר הבן חזר הביתה מהלימודים בוכה ומושפל. "בני סובל משלפוחית שתן רגיזה", מספר י', "ועל כן לפעמים צריך לצאת לשירותים במהלך שיעור. אותו מחנך סירב לאשר לבני לצאת מהכיתה כאשר הוא ביקש, ובשל כך בני עשה את צרכיו במכנסיים, כאשר כל התלמידים רואים".

"אי אפשר להסביר בכלל כמה זה משפיל עבור ילד קטן, זו טראומה שכנראה לא תעבור. האירוע הזה חזר על עצמו מספר פעמים, עד אשר פנינו למנהל בית הספר עם אישורים אשר מעידים על הבעיה של בני".

איך מנהל בית הספר הגיב?

"מנהל בית הספר אמר שידבר עם המחנך, אך בפועל שום דבר לא השתנה. מנהל בית הספר עושה רושם של איש נעים הליכות, אך בפועל הוא נותן הוראות מפורשות למורים לא לתת לילדים לצאת להתפנות מסיבה כזאת או אחרת".

"התלמיד מסיים את לימודיו"

לטענת האם, מ', מחנך אחר בשכבה אשר שמע את תלונותיהם של ההורים, אמר כי מהרגע שהכניסו את בנם לבית ספר "אורות התורה" אסור להם להתערב בחינוך שניתן לבנם. בכך לא הסתיימה הפרשה.

שבועיים לפני תום שנת הלימודים, טוענים ההורים, סולק בנם מבית הספר בבושת פנים. י' מספר: "התקשרה מזכירת בית הספר לרעייתי, ואמרה לה שנתבקשה להקריא לנו נוסח שהכתיב לה המנהל והוא: 'כפי שסוכם בשיחה בינינו, התלמיד מסיים את לימודיו בבית הספר בסוף השנה' .כול מה שביקשנו היה לטפל ולפתור את הבעיות על הצד הטוב, ובמקום לטפל במחנך ולערוך דיון משותף, בחרו לנקוט בשיטת ההשתקה ופשוט להעיף אותנו".

השבוע סיפרה לנו א', אשר בנה למד בבית הספר בשנים קודמות, כי גם הם זכו ליחס מזלזל ופוגעני מצד המנהל.

תגובת משרד החינוך: "מנהל בית הספר והמורה מכחישים מכל וכל את הטענות כנגדם. יצוין כי במשרד החינוך לא התקבלו עוד טענות כלפי המורה. המפקחת על בית הספר מטעם משרד החינוך תמשיך לבדוק את הנושא".

תגובת עיריית בת ים: "מערכת החינוך שמה בראש סדר העדיפויות שלה את טובת הילד על כל המשתמע מכך. המקרה המדובר מתייחס למקרה נקודתי אשר ניתן לו מענה ראוי ומיטבי במסגרת בית הספר תוך עירוב כל הגורמים הרלוונטיים. נדגיש, עבודתו המסורה של המורה באה לידי ביטוי בשביעות רצונם של כל הורי הכיתה במכתב שנשלח בסיום השנה למנהל בית הספר ונמסר למערכת העיתון".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה